Yaz Mevsimine Özel Sağlıklı Beslenme Tüyoları

11 Ağustos 2020

Koronavirüs salgını nedeniyle geçirdiğimiz karantina dönemi, yerini yeni normalleşme sürecine bıraktı. Elbette yeni normalleşme süreci de beraberinde bir dizi önlem ve kural getirdiği için, salgın öncesi hayata dönmek hiç kimse için söz konusu değil. Ancak her birimiz hâlen #evdekal çağrısına uymaya çalışıyor, hayat rutinimizi önlemler kapsamında düzenlemeye özen gösteriyoruz. Geçtiğimiz yıl üniversiteden mezun olan Emir de acil ve gerekli durumlar haricinde zamanının tümünü evde geçirmeye ve vaktini nitelikli uğraşlarla değerlendirmeye çaba gösteriyor.

Özellikle bunaltıcı sıcaklarıyla yaz ayları kapıya dayandığından beri, Emir'in sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konusunda gösterdiği özenin arttığını söylemek yanlış olmaz. Hâlihazırda sıcak havalarda iştahı kapanan Emir, bu süreçte formunu korumayı, sağlıklı, lezzetli ve hafif gıdalarla beslenmeyi önemsiyor. Yeni tarifler keşfederek ve alışveriş listesini bu tariflere göre düzenleyerek mutfak masraflarından tasarruf edebiliyor. Sen de Emir'in uyguladığı beslenme tüyolarına ve tariflere göz atarak yaz boyu formda kalmaya ne dersin?

1. Salata Yaparken Yaratıcılığını Konuştur

Emir yemek yemekten son derece keyif alıyor. Bu nedenle sıkı diyet programlarını uygulamak ya da beş dakikada bitirebileceği tabaklar hazırlamak, pek ona göre değil. Üstelik yemek hazırlamayı, farklı tarifler deneyerek yaratıcılığını konuşturmayı da seviyor. Salata yapmak, Emir'e hem birçok farklı malzemeyi bir arada kullanabilmek hem de son derece doyurucu tabaklar hazırlamak açısından özgürlük tanıyor. 

Emir yalnızca yeşilliklerden oluşan salatalardan hoşlanmıyor. Haftada iki gün evde spor yaptığı için, protein ağırlıklı beslenmeyi öncelik olarak görüyor. Bu nedenle salatalarına mutlaka kırmızı et, tavuk, hindi, somon, ton balığı ya da beyaz peynir gibi protein açısından zengin besinler koyuyor. Sürekli olarak yeşillik yemekten sıkıldığı için, salatalarının renkli ve iştah açıcı görünmesini önemsiyor. Üstelik yalnızca çiğ sebzeleri değil, çoğunlukla fırınlanmış mantar, biber, patlıcan, kuşkonmaz ve kuru yemişleri de salatasına ekliyor. Böylelikle tek bir öğünde doygunluk hissine kolaylıkla ulaşırken, birçok farklı salata sosu kullanarak salatalarına tat katıyor. 

2. Kahvaltılık Kaselere Bir Şans Ver

Sen de kahvaltıda yulaf tüketmeye karşı son derece ön yargılıysan, yalnız değilsin! Emir de yakın zamana kadar yulaf tüketmeye son derece karşıydı. Çünkü üniversite yıllarında birkaç kez yulafı yalnızca sütle ya da yoğurtla karıştırarak tüketmeye çalışmış ve aldığı tattan hiç hoşlanmamıştı. Ancak yulafın protein açısından son derece zengin bir besin olduğunu ve insanı uzun süre tok tutma etkisinin bulunduğunu unutmamak gerek. Bu bilgiler ışığında Emir, yulafa bir şans daha vermeye karar verdi ve kahvaltılık kaselerle tanıştı!

Belki yulaf kullanılarak hazırlanan kahvaltılık kaselerin fotoğraflarıyla sosyal medya platformlarında karşılaşmışsındır. Emir de bu fotoğrafların peşine düşerek yulaf tüketmek için alternatif tarifler bulmayı başardı. Artık haftada iki ya da üç kez, 30-40 gram yulaf ezmesini bir bardak sütle birlikte pişiriyor. Hazırladığı karışımın içine ezilmiş yarım muz ve bir çay kaşığı fıstık ezmesi ekleyerek soğumaya bırakıyor. Daha sonra kahvaltılık kasesini mevsim meyveleriyle ve sevdiği kuru yemişlerle süsleyerek tüketiyor. Hem akşam yemeğine dek acıkmıyor hem de sağlıklı beslenme kurallarından şaşmıyor. Ayrıca kahvaltı hazırlamaya vakit bulamadığı günlerde, kendine büyük bir kolaylık yaratmış oluyor. Sen de yulaf ezmesine bir şans daha vermeye, daha farklı tarifler denemeye ne dersin?

3. Fırınına Hak Ettiği Değeri Ver

Üniversiteden mezun olana dek, Emir'in de her öğününde yağlı ve hazırlaması pratik besinler yer alıyordu. Ancak 25. doğum gününü kutlamasına birkaç gün kala, vücudundaki yağ oranını azaltmaya ve yaz boyu daha hafif gıdalarla beslenmeye çalışmaya karar verdi. Elbette kızartmaların, cipslerin ve kremalı sosların tadını hâlen çok güzel buluyor. Fakat sağlıklı beslenme konusunda yaptığı araştırmalar doğrultusunda, aslında tükettiği birçok yemeğin fırında da yapılabileceğini fark etti. Örneğin mücverleri veya köfteleri bugüne dek hep yağda kızartan Emir, söz konusu yemeklerin birebir aynı tarifle fırında da pişebileceğini gördü. Üstelik bu esnada damak tadından ödün vermesine hiç gerek kalmadı. Yağ tüketimini azalttığı ve kızartmaları hayatından çıkardığı için, son birkaç haftadır çok daha hafif ve ferah hissediyor. Sen de yaz ayları boyunca yemeklerini yağda değil, fırında kızartarak vücudunun yağ oranını azaltabilir, daha sağlıklı ve hafif hissedebilirsin!