Sanal Gerçeklik Teknolojisi İle Yeni Pazarlama Fırsatları

06 Aralık 2018

Teknolojinin ulaştığı son harikalardan biri olan, sanal gerçeklik uygulaması, Pazarlama dünyasını heyecanlandırmaya ve ürün çeşitliliğini arttırmaya devam ediyor. Henüz advergame ve bazı oyunlar üzerinden popüler olsa da Amerika ve gelişmiş ülkelerde sanal gerçeklik Pazarlama da kullanılmaya başladı bile.

Hemen hemen tüm sektörleri etkileyen sanal gerçeklik ile ilgili, uçak firmaları, inşaaat sektörü, e-ticaret sektörü, kütür sanat eğlence sektörü çoktan çalışmalara başlayan öncü sektörler oldular.

Facebook’un satın aldığı ve sürekli reklam yaparak sektörde dev bir oyuncu haline gelen Oculus yanında, Samsung ve Sony sanal gerçeklik alanında cihazlarını son tüketiciye ulaştırıyor. Şaşılan şey ise dünyanın en büyük ve en popüler teknoloji firması apple bu Alana henüz bir oyuncu olarak girmedi fakat apple store’larda iphone ile uyumlu View-Master markalı cihazlar satmaya başladı.

Kullanıcılar sanal gerçeklik deneyimini görüntülü kask, gözlük ve kulaklık gibi cihazlarla yaşayabilirler.

Sanal gerçeklik ile müşteriler, henüz almadıkları ürün ve Hizmet hakkında deneyim elde edebilir, demo bir haz yaşayabilir, ürün ve Hizmet hakkında Birinci elden gözlem fırsatı yaşabilir, bu müşteriyi heyecanlandıran ve neyle karşılaşacağı fikrini önceden birebir yaşatan bir duygu. Şimdi neler olabileceğini sayalım;

1. Fiziki Deneyim

Hizmet firmaları, oteller, tur şirketleri, müşterilerine odaları göstererek, birebir deneyim imkanı sunuyor, böylelikle odasını kolayca seçen Müşteri süpriz ile karşılaşaktanda kurtuluyor.

Ünlü Uluslararası otel Marriott Hotels, meydanlarda kurduğu “ışınlanma” konseptli kabinlerle tatile gidecek müşterilerine deneyim sunuyor.

2. Yeni Ürün Deneyimi

Yeni çıkan otomobil modelleri deneyimi sanal gerçeklik ile kısa sürede milyonlara ulaşıyor, aracı test eden kullanıcılar bunu sosyal medyada paylaşıyor, gerçekten milyonlarca kişiye test sürüşü yaptırmak imkansız iken, sanal gerçeklik ile mümkün hale gelebiliyor.

3. Açıklayıcı Güven Deneyimi

Gıda firmaları özellikle organic üretim yapan firmalar, ürünün tohumdan müşteriye ulaşana kadar tüm süreçlerini sanal gerçeklik ile gözlemleyebilir, her aşamada bilgilendirilebilir ve ürün geçmişini ezbere bilecek şekilde bu süreçleri sağlıklı ve güvenli bir şekilde izleyebilir.

4. Fırsat Eşitliği

Sinema’da en iyi koltuğu, bir konserde en ön sırayı herkese sanal gerçeklik ile pazarlayabilirsiniz. Fırsat eşitliği ile daha çok kişi en iyi yerde en iyi şekilde Hizmet alabilir.

NBA, sanal gerçeklik uygulaması ile tüm dünyada takipçilerine Hizmet veriyor ve canlı İzleme imkanı sunuyor.

5. Showroom ve AVM’ler

Belki de en önemli kullanım alanlarından biri showroom ve avm’ler showroom adı üstünde göstermek amaçlı mekanlar, buraları Müşteri kolay bir şekilde sanal gerçeklik ile gezebilecek. Bir showroom için harcanarak dev maliyetlerde azalacak.

6. İş Deneyimi

Çalışan ve işveren için doğru insan kaynağı ve tabi doğru iş en önemli faktörlerden biri, işe uygun işçi, işçiye uygun iş insan kaynaklarının grift sorunlarından biri sanal gerçeklik ile hem performans kolayca görüşebilir, hem demo iş ile doğru insan kaynağı elde edilebilir.

Havayolu firmaları, pilot similatörleri üzerinden diğer çalışanlarına da yaptığı gibi sanal gerçeklik ile persoenl almaya başladılar bile.

7. Dijital İtibar Katkısı

sanal gerçeklik teknoloji ile yakından ilgilenen müşterilerin dikkatini çekiyor,  yeni ve aç bir Pazar olduğu için bu alanda yapılan her iş, PR olarak firma hanesine yazılıyor, öncü olmak yapılmayanı yapmak bir adım önde olma Bulunmaz bir nimet olarak firmaları cezbediyor. Yeni bir trend olan sanal gerçeklik, markaların bilinirliğine ve teknolojiyi seven müşteriler açısından itibarına katkı sunuyor.

8. Popüler Sanatçılar

Hologram sanatçıları bugün Uzak Asya’da özellikle Kore, Japonya’da çok ilgi görüyor, konserlerine onbinlerce izleyici geliyor, aynı anda yüzlerce yerde konser verme imkanı olan sanatçılar sanal gerçeklik ile daha da popüler hala gelecektir.

9. Sanal Gerçeklik Fuarları

Dünyada Ticaret fuarları çok popüler, sanal gerçeklik fuarı ilea z maliyet binlerce firma bir araya gelip B to B, B to C, alanında fuarlaya yapılacaktır, firmaların tanışması global alışveriş marka işbirlikleri için mükemmel fırsatlar doğacaktır.